pátek 12. února 2021

Einstein Opportunity Scoring

Hodnocení příležitostí by mělo být dostupné uživatelům bez dalších dodatečných nákladů. Tuto funkcionalitu můžeme v dokumentaci najít pod termínem Einstein Opportunity Scoring for Everyone. 

Limitem je opět vaše edice, potřebujete mít: Enterprise, Performance nebo Unlimited edici.

Dalším omezením může být licenční politika. Hodnocení příležitostí (Opportunity Scoring) je součástí Sales Cloud Einstein licence. Ale protože Salesforce již ve Springu ’20 začal uvolňovat tuto funkcionalitu i pro nelicenční uživatele, můžete vyzkoušet UI i ve vašem prostředí. Nevýhodou může být, že bez licence není Hodnocení příležitostí dostupné na vašich sandboxech. Pouze na produkci. 

Doporučuji spustit si Sales Cloud Einstein Readiness Accessor report, ověřit si, zda-li vaše organizace splňuje požadavky. 

Základní požadavky jsou tyto:

  • alespoň 200 prohraných příležitostí v posledních dvou letech, životnost každé příležitosti minimálně 2 dny
  • alespoň 200 vyhraných příležitostí v posledních dvou letech
  • použití standardního pole Fáze (Stage) 

Jestli splňujete požadavky, ale nemáte možnost nastavit si Hodnocení příležitosti Einstein, neváhejte oslovit vašeho Salesforce account executive. 

Nastavení Hodnocení příležitosti se zdá být velmi jednoduché.

  • V prvním kroku zvolíte jaké příležitosti chcete ohodnotit. Můžete vybrat všechny. Nebo omezit rozsah hodnocených příležitostí, například podle record type.
  • V druhém kroku zvolíte, zda požadujete zahrnout do hodnocení všechna pole z objektu Příležitosti či zda bude lepší některá pole z modelu hodnocení vyjmout.  
Jak už to bývá, není to tak černobílé, budete překvapeni různými omezeními. Ale vy se s tím určitě poperete😀

Následně si pár hodin (až 48 hodin) počkáte na vytvoření hodnotícího modelu. Vaše čekání bude odměněno vytvořením nového pole Skóre příležitosti (=Opportunity Score). Toto pole přidáte do list views, do reportů, na rozvržení stránky záznamu příležitosti.

Hodnota ohodnocení příležitosti bude v rozsahu 1 až 99 bodů. Čím vyšší bodové skóre, tím lépe. Zároveň uvidíte faktory/pole, které nejvíce ovlivnily ohodnocení dané příležitosti. Jaké hodnoty a kterých polí přispěly k pozitivnímu ohodnocení, a které naopak k negativnímu.



Zdroj obrázku: https://trailhead.salesforce.com/content/learn/modules/ai_sales/ai_sales_deals


Doporučuji vyzkoušet!


Dokumentace zde:

https://resources.docs.salesforce.com/latest/latest/en-us/sfdc/pdf/sales_ai_for_everyone.pdf



Žádné komentáře:

Okomentovat