K Einstein Lead skóringu se již bez dodatečné licence nedostanete.
Lead skóring je součástí Sales Cloud Einstein licence, najdete ji i v High Sales Velocity licenci.
Nastavení Lead skóringu je opět velmi jednoduché (je zda podobnost s nastavením Opportunity skóringu).
- V prvním kroku Einsteinovi prozradíte, jak pracujete s konverzí. Zda během konverze Leadu vzniká Účet (Account) a Kontakt, nebo i Příležitost.
- V druhém kroku zvolíte jaké leady (neboli prodejní tipy) chcete ohodnotit. Můžete vybrat všechny. Nebo omezit rozsah hodnocených příležitostí, například podle record type.
- V posledním kroku zvolíte, zda požadujete zahrnout do hodnocení všechna pole z objektu Lead či zda bude lepší některá pole z modelu hodnocení vyjmout.
Následně se Salesforce pustí do sestavení Lead hodnotícího modelu. To může trvat i 24 hodin. Einstein se vás nebude ptát, jakým hodnotám, jakým polím dáváte vy přednost. Jakou váhu vy přisuzujete jednotlivým položkám. Toto od Einsteina nečekejte. Einstein si připraví model a na základě toho ohodnotí leady.
Po vyhotovení modelu získáte nové pole Lead Score (v češtině: Výsledek vedení). Toto pole můžete umístit do list views, do reportů. Componentu Lead Scoring můžete umístit do page layoutu na Lead.
Obrázek: Lead Score na list view, v pravém sloupci hodnota Lead Score = 53, vlevo detail s top pozitivními faktory a top negativními
Dobrá zpráva, takto to vypadá v češtině:
Obrázek: česká verze, Lead skóring = Výsledek vedení, pole s top pozitivními a top negativními faktory jsou v češtině, i když jde o češtinu kostrbatou
Pro celkovou vizualizaci Lead skóringu Salesforce dodal Dashboard s podkladovými reporty. Je zde report týkající se konverze Leadu, report s mírou konverze dle Einstainova skóringu, skóring podle zdroje leadu. Vy si můžete tyto reporty a dashboard dále upravit dle svých představ.
Využití umělé inteligence vypadá zajímavě a lákavě. Nicméně, první propočet lead skóringu na produkci může představovat nevěřícný údiv. Já bych Einsteina nezatracovala, i umělá inteligence potřebuje čas, dostatek dat a prostor učit se. Otázkou je, jaký časový interval je postačující ke stanovení přesného a odpovídajícího modelu hodnocení. Je to měsíc? Půl rok? Dojde ke shodě mezi Einsteinovým hodnocením Leadu a představě obchodníka o správném ohodnocení leadu?
Mě překvapily tyto momenty:
- nehodnotí se již uzavřené leady - například Lead status = diskvalifikace - takový lead nebude ohodnocen
- dle dokumentace může ohodnocení nově vzniklého leadu trvat i 4 hodiny (v praxi dochází k situaci, kdy obchodník zpracuje lead dříve než Einstein dodá skóre)
- na druhou stranu oceňuji, že na základě skóring můžeme odhalit i případnou datovou nekonzistenci, špatnou kvalitu dat, špatné procesy -> a díky tomu máme prostor na zlepšování.
Žádné komentáře:
Okomentovat