pondělí 11. ledna 2016

Povánoční zábava se Star Wars

Z pozice point-and click, takzvaného klikače se začínám v Salesforce prostředí rozkoukávat a pokukuji po nových výzvách. A Apex, jakožto objektově orientovaný programovací jazyk, představuje ohromnou výzvu.  Syntaxe Apexu vypadá obdobně jako Java. Ve školících materiálech se uvádí, jak díky podobnosti s Javou, je kódování jednoduché. Bude to znamenat, že abych se posunula dál, budu muset nastudovat nejdříve Javu? Z prvních jednodušších cvičení na Salesforce Trailhead lze vysledovat určitou logiku, opakující se řetězce. Terminologie se rozhodně musí zažít. I proto jsem prolezla naši domácí knihovnu. Že jsem byla úspěšná a objevila Java publikaci, mě nepřekvapilo. Se zápalem jsem ji alespoň prolistovala. Navíc, na internetu je spousta cvičících materiálů. Ale kniha, je kniha. S tou můžu chodit tam, kam s notebookem nemůžu.

Během vánočních prázdnin jsem nakoukla do synova Abíčka. Zaujal mě tam odkaz na hru Hvězdné války. Účelem hry byla možnost nakódovat si svého robota BB-8. K rozpohybování robota se využije Java kód.


O víkendu jsem odlákala syna od Minecraftu, že si s ním zahraji na PC hvězdné války. Prostředí hry nám přišlo známé. „Hele, to vypadá jako Scratch!“ ozval se syn vzápětí. Splnili jsme první úkol, nechali si zobrazit vytvořený kód. Po splnění dalších úkolů syn prokoukl mou lest: „To ale není hra!“ Nakonec to vlastně vůbec nevadilo, strávili jsme spolu příjemný čas a vytvořili první scénář vlastní hry.


Obr. BB-8 v terénu

Obr. sestava vybraných bloků na ovládání BB-8.

Obr. dostalo se i na Minecraft. 

Žádné komentáře:

Okomentovat