středa 3. února 2016

DataLoader.io

K otestování DataLoaderu.io mě přiměl následující problém. Potřebovala jsem naimportovat do Group Edice Accounty, Kontakty, Úkoly a Události.

Accounty, Kontakty se podaří bez problému naimportovat Import Wizardem. Pak nastává otázka, jak naimportovat Tasky a Eventy. Narážíme zde na limit Group edice, kdy nelze použít Data Loader. 

Data Loader.io nabízí alternativní řešení importu pro všechny Salesforce edice od edice Group výše.
Dále se nabízí možnost vyzkoušet i jiné aplikace vhodné pro GE, např. Excel Connector, Simple Import Free, Import 2 (což je placená verze).
Před několika lety byla možnost pro nové zákazníky GE zajistit si časově omezený přístup do API pro počáteční import dat. Jaký je aktuální stav nevím, věřila bych tomu, že se i nadále dá kontaktovat Váš Account manager.

Já jsem se rozhodla otestovat DataImport.io. Přiznávám, netestovala jsem to v prostředí GE, nýbrž v Developer Edici.

Po přihlášení do http://dataloader.io/ mi přišla do e-mailu chybová hláška: The configuration was unsuccessful because the Force.com Canvas connected application was not a personal-enabled Canvas app. Co s tím? Nepotřebuji s tím dělat nic, hlášku ignoruji.

DataLoader.io nabízí k importu standardní i custom objekty. Chová se jako standardní DataLoader. Nabízí i shodné operace – insert, upsert (insert new and update existing), update.

Vyzkoušela jsem si možnost naimportovat Accounty. Sice to pro zadání práce nepotřebuji, ale jsem zvědavá a chci si otestovat Upsert – chci importovat 3 nové Accounty a 1 stávající chci upravit. V Accountu jsem si založila custom pole: Externí ID (zde budu zaznamenávat ID z původní databáze).

Obr. Obrazovka DataLoader.io - Import Accounts - Upsert
Po pár sekundách se import podařil. Vše prošlo v pořádku. Vzhledem k tomu, že jsem importovala malý soubor, přišlo mi to poněkud pomalejší. Na druhou stranu je to neplacená verze. Samozřejmě, jsou i verze vyšší, placené.

Obr. Naimportované Accounty v Salesforce
Následně naimportuji Kontakty, přiřadím je Accountům. Pro zjednodušení mi stačí naimportovat jméno a příjmení. Opět použiji Contact externí ID, tzn. nejprve si založím na Kontaktu pole na Externí ID. Proč to dělám? Potřebuji následně naimportovat a správně přiřadit Tasky a Eventy, kontrola se hodí. Tato pole následně po dokončení importu v detailu Kontaktu skryji.

Obr. výsledek reportu, výpis kontaktu přiřazenému k Accountu


Jsem zvědavá na import Tasků (úkolů). Jak si s tím DataLoader.io poradí? Ano, se souborem si musím pohrát, upravit a naformátovat jednotlivá pole.

Obr. výpis z karty Kontaktu -  úkoly




Jak je vidět z karty Kontaktu, seznam úkolů, podrobnosti se podařilo úspěšně naimportovat. 


DataLoader.io. nabízí i přehled, historii importu.
Obr. historie importu v DataLoader.io


Data do Group Edice se tímto způsobem naimportovat dají. Samozřejmě, je to otázka času. Import v řádu stovek záznamů nebudete mít hotov za 2 hodiny.










Žádné komentáře:

Okomentovat